Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет за ремонт или продажба

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Съвет за ремонт или продажба

    Колеги, имам нужда от съвет - моята любовница 159 почна да става придирчива и не знам какво да я правя. Хванала е много болести - почукващ демпферен маховик, запушена една дюза, два долни носача скърцащи, изпуснали газови амортисьори на багажника, задна врата откъм пасажер не се отваря отвън. Цифрата за ремонта сами можете да сметнете каква е. Не знам какво да я правя, защото цялата инвестиция не знам дали въобще ще се възвърне някога
    Дайте съвет какво да я правя според вас
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

  • #2
    Първоначално публикувано от mollovmd Покажи съобщение
    Не знам какво да я правя, защото цялата инвестиция не знам дали въобще ще се възвърне някога

    Никакви пари налети по време на експлоатацията на един автомобил не се възвръщат... освен ако не си таксиджия.

    Тва да не е къща на морето, да "инвестираш" в нея и да се надяваш след години да я продадеш на печалба.

    Ако ти харесва - си я карай.
    Ако ти е омръзнала - я сменяй.
    Просто е.
    156 2.0TS

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от mollovmd Покажи съобщение
      Колеги, имам нужда от съвет - моята любовница 159 почна да става придирчива и не знам какво да я правя. Хванала е много болести - почукващ демпферен маховик, запушена една дюза, два долни носача скърцащи, изпуснали газови амортисьори на багажника, задна врата откъм пасажер не се отваря отвън. Цифрата за ремонта сами можете да сметнете каква е. Не знам какво да я правя, защото цялата инвестиция не знам дали въобще ще се възвърне някога
      Дайте съвет какво да я правя според вас
      За мен въпросът тук би трябвало да бъде: Да я ремонтирам и продам, или да я ремонтирам и да си я карам? Защото с тези забележки, едва ли някой ще ти даде цената, на която вървят Джетедетата без изброените кусури. Ако това не те притеснява, просто я пускай в продажба и взимай друго.
      (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

      Comment


      • #4
        Колата не ми е омръзнала, даже хич, но просто ме притеснява това да не продължи, защото откакто я имам от юни миналата година всеки месец съм на минимум 300-400лв.минус за ремонти и това колело хич не се върти в полза на семейния бюджет, та в един момент, колкото и да е красива и желана, става неприемлива,защото започва да пречи на ежедневните разходи.
        Но да, общо-взето в това се крие въпросът - да я ремонтирам и да карам, молейки се, да я ремонтирам и продам или да пусна на нищожни пари и да търси някой с късмет, че при мен каръкът за автомобили вече е порочен.
        Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

        Comment


        • #5
          Степенувай нещата, правиш само приоритетните, другите отлагаш във времето докато отпаднат приоритетните.
          3-400 на месец си е цифра, но и по-зле може, тъй че горе главата, пари се печелят.
          Аз бих почнал с дюзата, после вратата (вероятно нещо откачено в механизма или друг за 50лв втора употреба), амортисьорчетата, все дреболийки които евентуално биха спестили някой лев докато дойде тежкия финансов момент за маховика.
          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
          Горе главата, нищо че е празна...

          Comment


          • #6
            Ами ако смятам правилно от юни досега са 8-9 месеца по 300-400лв, са 2,5-3,5 бона ,които в никакъв случай няма да получиш обратно при евентуална продажба. Грубо погледнато ще са ти нужни още толкова,за да е всичко сменено или ремонтирано. Ако си я взел евтино е нормално да има нужда от повечко кинти за стягане. Виж ако си се ръснал яко и продължава да прави бели,вече не е хубаво.
            Така и така си дал пари и за самата кола,и за ремонтите досега ,оправи каквото е останало и си свиркай.Верно може да ти е малко нанагорно,но поне знаеш,че всичко що е пипнато е оправено.

            Кяр има само на части
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #7
              Колеги, май нещата ще отиват към ремонт, защото гледайки автомобилите в тези години на цената на ремонта, нещата са доста зле и май малко по-малко ще я правя. Интересува ме един вариант обаче за демпфера - има ли заместител с едномасов маховик и от коя кола или двигател на 159 се взима?
              Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

              Comment


              • #8
                Колега, ако само това са и болежките на колата, за цената за която я продаваш(видях обявата) според мен е по-добре да си я оправиш. За тези пари за които я продаваш няма до можеш да вземеш свястна кола и там пак ще даваш пари за обслужване и ремонти.

                А относно проблемите:
                Май няма как да минеш с едномасов маховик, не съм чувал за такива конверсии, нов комплект от аутодок съм гледал за около 900лв., сигурно ако намериш някой с големи отстъпки за авточасти ще дойде на същите пари.
                Дюзи има и втора ръка(50-100лв), както можеш и да е рециклираш за около 100лв.( Ако не е тотално заминала).
                Долните носачи са си чифра(200-300лв./бр.), но и те се рециклират, там зависи какво е заминало. Вариант е донякъде сваляне и смазване, но това е само временно решение ако се получи.
                Амортисьорите на багажника не са спешни, не са и толкова скъпи(15-30лв./бр)
                За вратата зависи какво се е счупило, но втора ръка се намират вече части на нормални цени, ако е дръжката сигурно за около и под 50лв.


                Ако мога да попитам какво си сменил за тези 8-9 месеца, съответно какъв пробег си направил за това време, питам от любопитство като нов собственик на същата кола.
                Ex ALFA 156 1.8TS
                Now ALFA 159 1.9JTDm
                "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

                Comment


                • #9
                  И каква е цената?Дайте линк!
                  alfa 159 1,8 mpi/lpg

                  Comment


                  • #10
                    И моят съвет е ако все още те радва да си я стегнеш и да си я караш. Повечето от тези проблеми са си по-скоро консумативи, кофти че са се събрали наведнъж, но каквато и кола да вземеш рано или късно ще им дойде момента.


                    Comment


                    • #11
                      Съединител пълен комплект + маховик за 2.4 марка LUK за 1120 лева с доставката от Италия.

                      Дори и да намериш кой да ти монтира едномасов, двигателя не е мислен за такъв и пишат че това рано им късно води до проблем с колянов вал поради по големи вибрации.
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                      Comment


                      • #12
                        И аз минах по този път. Накрая ми писна , купих си кола от магазина и я продадох.
                        Ден без бира е загубен ден!

                        Ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
                        Ex Alfa Romeo 146 1.4 Junior

                        Comment


                        • #13
                          Като каза от магазина,вчера ходих с един приятел да си сменя маслото на гаранционната шкода 1,2тси в Плевен,480лв масло,филтри и труд.При мен 145лв(имам магазин и сервиз),та малко и там совите не са това което са.
                          alfa 159 1,8 mpi/lpg

                          Comment


                          • #14
                            Притежаването на автомобил не е по джоба на повечето хора, ако искаш всичко да е наред си трябват средства... или за лизингова вноска или за ремонти. Всичко е на късмет... Моя съвет е да си задържиш колата.
                            146 1.3 боксер 1996г.
                            156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Verm1n Покажи съобщение
                              Ако мога да попитам какво си сменил за тези 8-9 месеца, съответно какъв пробег си направил за това време, питам от любопитство като нов собственик на същата кола.
                              Попринцип пътувах с група всеки ден от Благоевград до София и обратно, за седмица 220км извънградско и отделно в града 40-50км. Дотогава положението си беше търпимо, но драмата дойде от това, че аз имах един Фиат Идеа 1.9 mJTD 2004г., който замина в бартер за тази Алфа с додаване 2600лв. Още при покупката, човекът ме заряза в Пазарджик в КАТ, като колата ми запали на третото въртене с триста зора, оказа се, че не се и заключва колата дори, със счупен ключ в ключалката и неработещо централно за шофьорската, което на място в автокъщата не пролича, защото се заблудих, че си е отворена. Целият ден там я гледах с неспокойство дали някой няма да си влезе свободно в нея Още с тръгването от КАТ, колата стържеше отдолу от кората, защото беше легнала на пътя и скъсана през средата, за което ми взеха 20лв.в някакъв сервиз в Пазарджик да забият 5 болта с извинението, че тази Алфа била на цената на обслужване на Майбах. Стигнах до Благоевград с транзитките от КАТ и директно я оставих 1 седмица на един галфон да оправи заключването, като всеки път като звъннеше и измисляше нов проблем, та накрая си я взех на -230лв.за две машинки на вратите, че уж и друга била развалена, една машинка на прозорец и две батерийки. Същият ден отидох да я регистрирам, при което я оставих за смяна на масло и филтри(220лв.), смених си логата отпред и отзад за 20лв, че бяха заминали от слънцето в Италия и съм направил има-няма 10км в града, при което точно на минута от сервиза бях спрял на един паркинг и колата дрънкаше, сякаш всеки момент ще се разпадне нещо в нея. Върнах се при тези и чух хиляда мнения как имало добавка в маслото и моторът чука. В крайна сметка я оставих да гледат, при което смениха ремъци и ролки, шайба на алтернатор и приключих на 560лв.След седмица пак се развали машинката, дето онзи я беше правил и наново я правиха за 50лв.на друго място. След месец сменявах термостат за 140лв., купувах зимни гуми 215/60/16 на 500лв. и има-няма още средата на септември ги смених, защото всичко, що беше по асфалта, аз го закачах, а на легнал полицай намалях до 1-ва предавка. След това сменявах горни носачи и с отстъпките възлязох на 400лв., че мисля, че и кормилни накрайници сменяваха. Лепих и фар за 20лв., че единият се люшкаше и не виждах нищо вечер, не правеха никакъв лъч, 30лв.кора лепене, която впоследствие просто я махнах, 20лв.удар от камъче в стъклото. Всичко тръгна обаче в момента, в който се наложи януари да я карам всеки ден до София и обратно. Оттогава отвори всичките тези ями и то едновременно. Маслото в този участък още веднъж го сменях за 200лв. Взех я на 231 000км, сега е на 252 000 от юли началото. В тези сметки все пак да имаме предвид, че си има граждански, данъци и разход за гориво.
                              Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

                              Comment

                              Working...
                              X